Organiseren en faciliteren
pixel pixel Organiseren en faciliteren   pixel pixel pixel

Organiseren en faciliteren

De organisatie achter het voetbal is doorslaggevend voor het bereiken van successen. De KNVB kent zijn leidende functie als Nederlands grootste sportbond. Aandacht is er daarom voor evenwichtige competities, hoogwaardige accommodaties, werven en behouden van vrijwilligers, een rol aannemen als logische en betrouwbare samenwerkingspartner én het versterken van de eigen organisatie. Ten gunste van clubs is er zodoende onder meer KNVB Expertise, het Kenniscongres Betaald Voetbal, het Fan Onderzoek, 'Het Seizoen in Cijfers', het Licentiesysteem en het Financieel Ratingsysteem.

Net als in de afgelopen seizoenen is bovendien méér en betere serviceverlening aan (amateur)clubs nadrukkelijk inzet van beleid. De KNVB zet zich in om clubs méér gemak en méér mogelijkheden te bieden, zowel op het terrein van reguliere dienstverlening en verdergaande digitalisering als het organiseren van (kleinschalige) themagerichte bijeenkomsten. Zo is er de lancering van het online programma Bepaal je Ambitie en boekt AV Digitaal andermaal veel voortgang.

pixel pixel Over de hele: pixel pixel pixel

Passie, plezier en familie

Het gaat goed met voetbalclub Zeelandia Middelburg. De club is financieel gezond en het aantal leden blijft maar stijgen. Hoe doet de club dat toch? Simpel. Zeelandia Middelburg drijft op actieve, betrokken vrijwilligers.