pixel pixel Voorwoord   pixel pixel pixel

Méér dan presteren alleen

Samen Scoren, zo luidt de titel van het Beleidsplan 2009-2014. Het is u genoegzaam bekend. Zeker nu het meest recente jaarverslag van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond alweer 2011/'12 beschrijft. Een in vele opzichten positief verlopen voetbaljaar; juist en vooral ook dankzij dat 'sámen'!

Voor het eerst lieten amateur- en betaald voetbal zich al bij de totstandkoming van het beleidsplan gezamenlijk zien. Die lijn zetten de secties op diverse fronten nog dagelijks voort. Meer dan ooit staat de KNVB ook in directe, nauwe verbinding met de BVO's, amateurverenigingen, Oranjefans en al die andere zo belangrijke leden. En meer dan ooit leidt interactie met onze partners tot bloei en succes.

Een grote bijdrage aan de sport, en het aantal leden, levert opnieuw het meisjes- en vrouwenvoetbal. Zowel in de breedte als aan de top – met de realisatie van de Women's BeNe League en de prestaties van het Nederlands vrouwenelftal. De KNVB heeft ook stevige ambities als het gaat om het terug op de kaart zetten van het zaalvoetbal. Een nieuwe, zelfstandige afdeling boekt de eerste resultaten. Het Beach Soccerteam doet van zich spreken door zich te kwalificeren voor het WK 2013 in Tahiti.

2011/'12 is ook het seizoen van wéér een Europese titel voor het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar en de introductie van 'Voetballen in Nederland'. Maar er is veel meer dan presteren alleen. Zo blijkt maatschappelijk verantwoord ondernemen nog sterker dan voorheen een thema te zijn dat lééft. Termen als veilig en gastvrij, voetbalvormen en groei, binding, betrokkenheid en verantwoordelijkheid typeren het seizoen eveneens, en digitalisering van diensten geeft het amateurvoetbal extra gemak.

Met dit eveneens online jaarverslag – verdeeld in de vier thema's van Samen Scoren – spreken we de verwachting uit u op overzichtelijke wijze nog eens te kunnen meenemen naar het voorbije seizoen.
Ondertussen gaan we, samen met u, verder op weg naar 2014, op weg naar onze 125e verjaardag. Met soms een glimlach over wat is bereikt, maar vooral gefocust op het vele dat nog op stapel staat.

Directie KNVB