Vertegenwoordigend voetbal
pixel pixel Vertegenwoordigend voetbal   pixel pixel pixel

Vertegenwoordigend voetbal

Presteren en opleiden

Het internationaal goed presteren van onze vertegenwoordigende elftallen/teams om de Nederlandse top tien-positie ook op termijn te behouden, staat hoog op de lijst met doelstellingen waaraan de afdeling Voetbaltechnische zaken van de KNVB werkt. Hetzelfde geldt voor het behouden en vergroten van het aantal spelers dat jaarlijks doorstroomt naar het betaald voetbal, en het ontwikkelen van het technisch kader van de KNVB en verenigingen. Ook het optimaliseren van structuren voor het opleiden en ontwikkelen van talenten, zowel bij de verenigingen als de KNVB-districten, krijgt veel aandacht.

Resultaten
Bij diverse nationale teams vallen er goede prestaties te noteren:
  • Jong Oranje plaatst zich rechtstreeks voor het EK Onder 21 in Israël en haalt daar, conform beleidsplan, de halve finale;
  • Nederland onder 19 plaatst zich voor het EK Onder 19 in Litouwen;
  • het Nederlands vrouwenelftal kwalificeert zich voor het EK 2013 in Zweden, al stelt het tijdens het toernooi teleur;
  • het Nederlands beachsoccerteam plaatst zich voor het WK 2013 in Tahiti.

Bij de jongens/mannen staan zowel Nederland onder 17 als Nederland onder 19 in de top tien van de UEFA Jeugdranglijst.