Werving en behoud leden
pixel pixel Werving en behoud leden   pixel pixel pixel
 

Werving en behoud leden

Marketing en voetbalvormen

Aanvullend voetbalaanbod
In het kader van het strategisch marketingplan amateurvoetbal werkt de nationale voetbalbond aan de gerichte ontwikkeling en implementatie van nieuw en aanvullend aanbod, voor verschillende doelgroepen voetballers. Op maat én vraaggericht. Het uiteindelijke doel: steeds meer mensen binden aan voetbal. Van jong tot oud, voor een leven lang voetbal. Dat is één van de ambities uit Samen Scoren, het beleidsplan van de KNVB voor de periode 2009-2014.
 

Klinkende resultaten AH Schoolvoetbal

Het eerste seizoen van het vernieuwde AH Schoolvoetbal is een groot succes. In juni 2013 is er volgens traditie de afsluiting in de vorm van een spetterende finale op het KNVB Sportcentrum in Zeist. Partner Albert Heijn, medewerkers in de districten en talloze vrijwilligers in de schoolvoetbalcommissies door het gehele land, werken gezamenlijk aan de vernieuwing en uitbreiding van het traditionele en welbekende toernooi, met klinkende resultaten als gevolg.
 

Herpositionering KNVB Straatvoetbal

Opnieuw nemen vele enthousiaste jongens en meisjes in de leeftijd van 8 tot en met 12 jaar deel aan het KNVB Straatvoetbal. Het toernooi in 2012/'13 maakt bovendien een herpositionering door, waarbij de focus komt te liggen op toernooien in de wijk en op straat. De samenwerking met gemeenten intensiveert, en voetbalverenigingen worden uitgenodigd samen met de gemeente een belangrijk deel van de organisatie van de lokale toernooien op zich te nemen.
 

7x7 35/45+ voetbal groeit en bloeit

Het Continental 7x7 35/45+ voetbal zet de groei van de afgelopen seizoenen op alle fronten door. Aan het jaarlijkse NK, gericht op kennismaking met deze vorm van voetbal, nemen verspreid over Nederland op meer dan 65 locaties ruim 440 teams deel. Dit betekent een stijging van 10 procent ten opzichte van vorig voetbaljaar, vooral toe te schrijven aan de leeftijdscategorie 35+.
 

Meisjes- en vrouwenvoetbal

Groei en imago meisjes- en vrouwenvoetbal
Het meisjes- en vrouwenvoetbal beleeft opnieuw een aantal mijlpalen. Zo zorgt het eerste seizoen van de BeNe League, een grensoverschrijdende competitie tussen de beste vrouwenteams van Nederland en België, voor veel extra aandacht en zichtbaarheid. Hiervoor zorgt ook het 'vlaggenschip', het Nederlands vrouwenelftal, door zich te kwalificeren voor het EK 2013 in Zweden.
 

Zaalvoetbal

Versterken scholencompetities en relaties
Een van de doelen zoals beschreven in het Masterplan Zaalvoetbal, is een ledengroei naar 130 duizend geregistreerde zaalvoetballers in 2016. Seizoen 2012/'13 staat in het teken van het verder ontwikkelen van scholencompetities in het primair onderwijs (PO), voortgezet onderwijs (VO) en MBO, en het versterken van de relaties met ongebonden organisaties en het veldvoetbal.
 

Verbinden voetbal en onderwijs

De serie 'Wij krijgen voetballes' voor het basisonderwijs krijgt uitbreiding met een lesmap voor het voortgezet onderwijs. Beide mappen zijn te bestellen via knvbshop.nl. De mappen zijn gericht op verenigingen die actief willen samenwerken met het onderwijs en/of met professionals binnen het onderwijs (docenten) en/of binnen de gemeenten (sportbuurtcoaches), die voetbalactiviteiten tijdens en/of na schooltijd willen aanbieden. De lesmappen worden ook geïntegreerd in het naschoolse productaanbod, zoals School & Voetbal, AH Schoolvoetbal en divers zaalvoetbalaanbod. Denk bij het laatste aan de scholencompetities voor primair en voortgezet onderwijs en aan het NK MBO.
 

Extra kansen dankzij De Sportimpuls

 


KNVB-breed Marketingplan Voetbal

Met het oog op het kunnen zetten van een volgende stap in het versterken van de beleving en het binden van liefhebbers aan het voetbal, treft de bond in 2012/'13 voorbereidingen voor een nieuw, KNVB-breed Marketingplan Voetbal. Dit plan zal zich richten op zowel de actieve en passieve voetballiefhebbers in Nederland als op de personen die voetbal mogelijk maken. Dus: respectievelijk de voetballer, de voetbalfan en het voetbalkader. Hierbij zal onder andere het huidig voetbalaanbod tegen het licht worden gehouden. Op basis van ontwikkelingen in de samenleving en behoeften van voetballiefhebbers, zullen mogelijke nieuwe kansen voor de toekomst worden geïdentificeerd.

Het Marketingplan Voetbal, in 2013/'14 gereed, zal passen binnen het nieuwe KNVB-beleidsplan 2014-2018 en zal richting geven aan het merk- en marketingbeleid in de komende jaren.
 


pixel
pixel pixel Organiseren en faciliteren    pixel
pixel pixel Beleven en binden    pixel
pixel pixel Ontwikkelen en winnen    pixel
pixel pixel Samen voetballen en samen leven    pixel