De KNVB en MVO
pixel pixel De KNVB en MVO   pixel pixel pixel
 

De KNVB en MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen lééft

De KNVB wil bijdragen aan een sterkere maatschappij. Maar hoe belangrijk vinden de leden dat? Wat zien zij hiervan terug? Wat vinden zij van de projecten die de KNVB met dit doel organiseert en/of ondersteunt?

Resultaten

Maatschappelijke verantwoordelijkheid is een thema dat lééft bij de KNVB-leden. Zij vinden het belangrijk dat de voetbalbond zich als een maatschappelijk verantwoorde organisatie gedraagt, geeft 89 procent van de ondervraagden aan. Voor een meerderheid van de leden voldoet de KNVB inderdaad aan deze verwachting, getuige de 7,2 als rapportcijfer. Slechts 4 procent geeft als cijfer een 5 of lager, terwijl 37 procent van de leden er een 8 of hoger voor overheeft. Vergeleken met 2010 geven de leden hiermee overall een beter rapportcijfer; toen kreeg de KNVB van zijn leden een 6,9.

Alleen kennis en kunde?

De KNVB ondersteunt en/of organiseert diverse maatschappelijke projecten niet met geld, maar met 'kennis en kunde'. 65 procent geeft aan dit verstandig te vinden. Ruim een kwart (28 procent) vindt echter dat de KNVB de projecten behalve met kennis en kunde, óók met geld moet ondersteunen.


Sociaal, economisch en ecologisch

De bond wil een effectieve bijdrage leveren aan het oplossen van maatschappelijke problemen en kent hierbij drie thema's: sociaal, economisch en ecologisch/milieubewustzijn. Bijna alle leden (92 procent) vinden het belangrijk dat de KNVB zich bezighoudt met maatschappelijke activiteiten op sociaal gebied. Hier ziet overigens driekwart van de ondervraagden een positief effect. Het belang van maatschappelijke activiteiten op economisch (58 procent) en ecologisch (53 procent) gebied is, afgaande op de respondenten, minder groot.
 

 


 


 


pixel
pixel pixel Organiseren en faciliteren    pixel
pixel pixel Beleven en binden    pixel
pixel pixel Ontwikkelen en winnen    pixel
pixel pixel Samen voetballen en samen leven    pixel