Aan de leden van de algemene vergadering BV
pixel pixel Aan de leden van de algemene vergadering BV   pixel pixel pixel

Aan de leden van de algemene vergadering BV

AAN DE LEDEN VAN DE ALGEMENE VERGADERING BETAALD VOETBAL

De exploitatierekening 2013/'14 sluit met een negatief exploitatiesaldo, voor belastingen, van € 1.379.000. Dit is inclusief het aandeel in het resultaat van de KNVB Academie, het Sportmedisch Centrum en de Bondsgerelateerde activiteiten en nadat de betaaldvoetbalorganisaties hun volledige bijdrage aan de KNVB (ten bedrage van € 2.351.000) gerestitueerd hebben gekregen. Begroot was een positief resultaat van € 166.000 waarbij geen restitutie aan de orde zou zijn. Afgezien van de restitutie zou een positief exploitatieresultaat zijn behaald dat tevens aanzienlijk beter is dan begroot. Directie en bestuur zijn trots deze restitutie die al sinds 2008/'09 heeft kunnen plaatsvinden, ook over 2013/'14 weer ten gunste van de betaaldvoetbalorganisaties kan komen.

Na verrekening van de te vorderen vennootschapsbelasting resteert een negatief exploitatiesaldo van € 1.001.000. Na de vermogensmutaties zoals toegelicht in de enkelvoudige jaarrekening van de vereniging KNVB resteert een te bestemmen exploitatiesaldo van € 1.044.000. Het bestuur betaald voetbal stelt de algemene vergadering betaald voetbal voor dit resultaat als volgt te bestemmen:

Voorstel resultaatbestemming

Nog te bestemmen exploitatiesaldo 2013/'14 1.044