pixel pixel Corporate   pixel pixel pixel

We houden van de sport – en dank aan alle vrijwilligers

Voetbal, de mooiste sport van Nederland. Een sport vooral ook van ons allen. Van de 1,2 miljoen leden, de talloze vrijwilligers en minstens zoveel liefhebbers. Samen met de voetbalverenigingen organiseert de KNVB jaarlijks 750.000 wedstrijden. Wedstrijden tussen pupillen, wedstrijden in de regen en in de zon, wedstrijden met veel doelpunten en wedstrijden om het kampioenschap. Maar bovenal wedstrijden waar plezier voorop staat.

Doe mee

Om te laten zien wat de kracht van voetbal is en hoe vele miljoenen mensen genieten van de sport, heeft de KNVB een serie filmpjes gemaakt onder de noemer 'Doe mee'. De eerste twee filmpjes werden gelanceerd in het seizoen 2013/'14. Het allereerste filmpje 'Samen' is een ode aan het voetbal. Samen met voetballend Nederland laten we zien dat we houden van de sport. Oranjespelers, maar ook terreinknechten, officials, pupillen, veteranen en vele andere betrokkenen. Met het tweede filmpje 'Vrijwilligers' bedanken de KNVB en verenigingen alle vrijwilligers voor hun tomeloze inzet. Want het voetbal kan niet bestaan zonder die talloze vrijwilligers die zich dag in dag uit inzetten voor hun vereniging, voor het voetbal.