Overige gegevens
pixel pixel Overige gegevens   pixel pixel pixel

Overige gegevens

Voorstel verdeling exploitatiesaldo

Amateurvoetbal

Met inachtneming van de vastgestelde richtlijnen d.d. 2 december 2006 kan op advies van het bestuur van de eenheid het overschot of het tekort door de algemene vergadering uitsluitend als volgt worden bestemd:
  1. handhaven onder de algemene reserve;
  2. vanuit het positieve resultaat en/of de algemene reserve een bestemmingsreserve of een bestemmingsfonds creëren;

Het bestuur stelt voor het exploitatiesaldo, groot circa negatief € 1.339.000, als volgt te verwerken:

Exploitatiesaldo -/-1.339
Bij: van bestemmingsreserves 1.231
Bij: van bestemmingsfondsen 120
Nog te bestemmen exploitatiesaldo 12

Het nog te bestemmen exploitatiesaldo is in het eigen vermogen per 30 juni 2013 verantwoord.

Betaald voetbal

Artikel 9, lid 5, van het Reglement Betaald Voetbal geeft terzake van de verdeling van het exploitatiesaldo aan dat:
"Van het voordelig respectievelijk nadelig saldo van de rekening over het afgelopen boekjaar kan door het bestuur betaald voetbal, na overleg met de financiële adviescommissie betaald voetbal en na goedkeuring van de raad van commissarissen betaald voetbal, een door de algemene vergadering betaald voetbal te bepalen gedeelte worden toegevoegd aan respectievelijk ten laste worden gebracht van de reserves van de sectie betaald voetbal."

Het bestuur stelt voor het positief exploitatiesaldo, groot circa € 2.044.000 als volgt te verdelen:

Exploitatiesaldo na belastingen 2.044
Bij: van statutaire reserves 680
Bij: van bestemmingsreserves 2.624
Bij: van bestemmingsfonds Fonds Stimulering Jeugdvoetbal 185
Af: naar statutaire reserves 40
Nog te bestemmen exploitatiesaldo 5.493

Vaststelling jaarrekening 2012/'13

De jaarrekening 2012/'13 is opgesteld op 30 september 2013 en wordt ter vaststelling door het bondsbestuur aangeboden aan de bondsvergadering. De vaststelling van de jaarrekening 2012/'13 staat geagendeerd voor de bondsvergadering van 16 december 2013.

Gebeurtenissen na balansdatum

Na balansdatum hebben zich geen gebeurtenissen voorgedaan met significante invloed op het resultaat en vermogen.